STOK KARTINA ÇOKLU FİYAT TANIMLAMA
Forum kuralları
Forum kurallarını okuyup, uyunuz!
Forum kurallarını okuyup, uyunuz!
-
- Üye
- Mesajlar: 20
- Kayıt: 13 Tem 2008 06:32
STOK KARTINA ÇOKLU FİYAT TANIMLAMA
S.A. Arkadaşlar öncelikle berat kandili münasebetiyle herkesin berat kandilini kutlarım ben söyle bir sorum var stok kartına birden fazla 1 2 3 4 5...n diye fiyat ekleyip bunu cari kartla nasıl ilişkilendire bilirim..
Re: STOK KARTINA ÇOKLU FİYAT TANIMLAMA
Örnek olması için basitçe SAP'de bu nasıl yapılıyor anlatayım: SAP'de sparişe (fatura da olabilir) eklenen bir malzemenin fiyatının belirlendiği 3 ana yapı vardır:
1 - Malzeme: en klasik anlamda kullanılan yapıdır, malzeme kartına fiyat eklenir. Çeşitlilik olsun diye fiyat 1-2-3 şeklide yapanlar var.
2 - Müşteri-Mazleme: Müşteri ve malzeme bir biri ile ilişkilendirilerek fiyat girişi yapılır. Burada malzeme kodu ve müşteri kodu girilebileceği gibi malzeme grubu ve müşteri ili de fiyat girişinde kullanılabilir.
3 - Malzeme-Dağıtım Kanalı: Dağıtım kanalına örnek depodan, internet, toptan, bayi, v.s. verilebilir. Hangi malzemenin hangi kanallardan satılabileceği ayrıca tanımlanır, müşterilerinde ürün alabileceği kanallar sabittir.
Bu kurallar 2-3-1 sırası ile işletilir.
Bu yapının üzerine birde kampanya yönetimi eklenir. Sitemin fazlaca indirip yapmasını engellemek içinde genel limitler eklenebilir (toplam %15 geçmesin gibi).
Eğer ilk defa fiyatlandırmayı yapıyorsanız tavsiyem müşteri kodu/grubu ile malzeme kodu/grubu şeklinde bir veri yapısıyla çalışacak şekilde tasarlamanız. Burada girilen veri fiyat olabileceği gibi malzeme üzerindeki fiyattan yapılacak indiirim oranı da olabilir.
1 - Malzeme: en klasik anlamda kullanılan yapıdır, malzeme kartına fiyat eklenir. Çeşitlilik olsun diye fiyat 1-2-3 şeklide yapanlar var.
2 - Müşteri-Mazleme: Müşteri ve malzeme bir biri ile ilişkilendirilerek fiyat girişi yapılır. Burada malzeme kodu ve müşteri kodu girilebileceği gibi malzeme grubu ve müşteri ili de fiyat girişinde kullanılabilir.
3 - Malzeme-Dağıtım Kanalı: Dağıtım kanalına örnek depodan, internet, toptan, bayi, v.s. verilebilir. Hangi malzemenin hangi kanallardan satılabileceği ayrıca tanımlanır, müşterilerinde ürün alabileceği kanallar sabittir.
Bu kurallar 2-3-1 sırası ile işletilir.
Bu yapının üzerine birde kampanya yönetimi eklenir. Sitemin fazlaca indirip yapmasını engellemek içinde genel limitler eklenebilir (toplam %15 geçmesin gibi).
Eğer ilk defa fiyatlandırmayı yapıyorsanız tavsiyem müşteri kodu/grubu ile malzeme kodu/grubu şeklinde bir veri yapısıyla çalışacak şekilde tasarlamanız. Burada girilen veri fiyat olabileceği gibi malzeme üzerindeki fiyattan yapılacak indiirim oranı da olabilir.
-
- Üye
- Mesajlar: 20
- Kayıt: 13 Tem 2008 06:32
Re: STOK KARTINA ÇOKLU FİYAT TANIMLAMA
öncelikle cevabın için tşk ederim bende en doğru olanı bulmak için forma konu açtım değerlendireçem hayırlı kandiller
Re: STOK KARTINA ÇOKLU FİYAT TANIMLAMA
En önemlisini unutmuşum;
Girilen fiyat yada kurallar için geçerlilik tarihi girilebilmesi gerekiyor. Böylece fiyatlar önceden tanımlanabiliyor.
Girilen fiyat yada kurallar için geçerlilik tarihi girilebilmesi gerekiyor. Böylece fiyatlar önceden tanımlanabiliyor.
Re: STOK KARTINA ÇOKLU FİYAT TANIMLAMA
Tavsiyem ayrı bir fiyat tablosu olusturursun fiyat urunid geçerlilik tarihi öncelik gibi alanlar tanimlarsin işlem yaparken ornegin fatura keserken önceliği 1 olan rakam gelir farklı fiyatla işlem yapılacaksa ayrıbir formdan fiyat sectirip islem yaptirabilirsin.
Soru Sorarken yazmaya Üşenmeyen Parmaklar Sorunun Çözüldükten Sonra Teşekkür etmeye de Üşenmesin.