Sanal mekanlar,efectler ve 3d oyunlar

Delphi'de kod yazma ile ilgili sorularınızı bu foruma yazabilirsiniz.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
kemal5
Üye
Mesajlar: 16
Kayıt: 23 Tem 2004 03:09
Konum: izmir
İletişim:

Sanal mekanlar,efectler ve 3d oyunlar

Mesaj gönderen kemal5 »

Herkese selamun aleykum ;
2 tane sorum var :
1.si (Atari salonlarından biliriz street fighter gibi)3 boyutlu oyunlar hangi programlama dillleriyle yazılıyor.
2.si (Yüzüklerin efendisi,GORA gibi) filmlerin sanal mekanları hangi programlama dilleriyle yazılıyor.
Konu başlığını içeriğe uygun koydum :lol: uyarıldım ya uyarıyı dikkate almak lazım.
Şimdiden ilginize teşekkürler.
İzmir doğumluyum.
Kullanıcı avatarı
Kuri_YJ
Moderator
Mesajlar: 2248
Kayıt: 06 Ağu 2003 12:07
Konum: İstanbul
İletişim:

Mesaj gönderen Kuri_YJ »

Selamlar,

DarkBasic, Python, C, C++, Euphoria, AMOS vs. internette aratırsan daha da bulursunuz. Bnların dışında Delphi, VB gibi diller Direct X, OpenGL gibi destekleyici mekanizmalarlar kullanılabiliyor.

Ama oyun salonlarındaki makinalar (PS, PS/2, NINTENDO gibi makinalarda genelde C ve kendine has programlama dilleri mevcut. Bunlar hem makina ile özdeş diller olup, makinanın standard olmayan fonksiyonlarını kullanabilme yetisine sahip dillerdir.

Diğer kısım ise, bir çok 3D studio, 3D Max vs. gibi bir çok programlar ile animasyonlar hazırlanabiliyor. Çok özel animasyonlar için ise oturup birileri C veya benzeri bir dilde Patch olarak animasyonları hazırlıyorlar.

Grafik ve Animasyon biraz ağır bir konu, hayırdır nerden çıktı bu merak?

Kolay Gelsin
Kuri Yalnız Jedi
Harbi Özgürlük İçin Pisi http://www.pisilinux.org/
Kullanıcı avatarı
Kuri_YJ
Moderator
Mesajlar: 2248
Kayıt: 06 Ağu 2003 12:07
Konum: İstanbul
İletişim:

Mesaj gönderen Kuri_YJ »

Haaa

http://www.azillionmonkeys.com/qed/gamealgorithms.html

buraya da göz atabilirsin istersen.

Kolay Gelsin
Kuri Yalnız Jedi
Harbi Özgürlük İçin Pisi http://www.pisilinux.org/
Kullanıcı avatarı
delphist
Üye
Mesajlar: 595
Kayıt: 05 Oca 2005 04:34

Mesaj gönderen delphist »

Hocam böle bir şeye ilgi alakan varsa quake1 ve quake2 nin kaynak kodları internette dağıtıldı....Kesinlikle bakmanı öneriririm....
Kullanıcı avatarı
feinpus
Üye
Mesajlar: 214
Kayıt: 17 Kas 2003 04:37
Konum: İstanbul
İletişim:

Mesaj gönderen feinpus »

delphist yazdı:Hocam böle bir şeye ilgi alakan varsa quake1 ve quake2 nin kaynak kodları internette dağıtıldı....Kesinlikle bakmanı öneriririm....
Birşey anlamayacağına emin ol bunlardan ;)

Oyun programlama için birkaç yöntem var bunlardan biri hazır oyun motoru kullanmaktır.Bunlar programlama bilgisi gerektirmezler.

Örn. DarkBasic, GameMaker vs...

Başka bir yöntemde herhangi bir programlama dilinde buna uyarlanmış SDK (Software Development Kid) ile kodlama yapmaktır.

örn.
Delphi = DelphiX, OpenGL, DirectX
C++ , VisualBasic= OpenGL, DirectX

Bu programlama bilgisi gerektirir ve windows apilerin derlenmiş halleridir.

Son Yöntem olarak Windows Api leriyle kendi grafik motorunu yazarsın ve bunu kullanırsın. Aşmış insanlar için :)
Oldeye Software
http://www.oldeye.com
Kullanıcı avatarı
kemal5
Üye
Mesajlar: 16
Kayıt: 23 Tem 2004 03:09
Konum: izmir
İletişim:

Nasıl Öğrenirim ?

Mesaj gönderen kemal5 »

DarcBasic oyun için
3d Max dilleri hem animasyon ve sanal mekanlar için.
Peki bir amatör olarak bunları en iyi anlatan ( anlayacağımız şekilde )kitaplar var mıdır?Nerden bulurum?
İzmir doğumluyum.
fduman
Moderator
Mesajlar: 2749
Kayıt: 17 Ara 2004 12:02
Konum: Ankara

Mesaj gönderen fduman »

Quake 2'nin C kodunu Delphi'ye dönüştürdükleri bir proje var soorceforge'da. Son baktığımda %80'i bitmişti.
Kullanıcı avatarı
muskut
Kıdemli Üye
Mesajlar: 1118
Kayıt: 22 Ara 2003 09:50
Konum: Sandalyemden
İletişim:

Mesaj gönderen muskut »

Fazla derin bilgim olmasada şu sıralar biraz haşır neşir olduğumdan dolayı bir kaç cümle sarf edeyim. Çevremde bu konuda tecrübe sahibi insanlardan edindiğim bilgiler doğrultusunda bu işin üstad dillerinin başında C++ geliyor, grafik konusuna gelince Oyunda bir karakter için farklı, terrain için farklı programlar kullanılıyor. Hepsinin kendine göre pratik, esnek özellikleri var. Mesela CharcterStudio ile karakterlinizi yapabilirsiniz ve ya GMax (Max in oyunlar için özel versiyonu) karakterlerinizi, terrain lerinizi tasarlayabiliriniz. Burada tasarlamış olduğunuz çalışmalarıda X dosyaları şeklinde export edip oyunlarınızda kullanırsınız. Tabii ki söylemek kolay ama içine girince aslında nekadar derin olduğunu görüyorsunuz. Kameralar, Işıklar, Meshler... Bunun yanında birde windows (eğer windows için yazıyorsanız tabii ki) Api lerini de iyi bilmek gerekiyor. Mesajların yakalanması, çalışma ortamlarının hazırlanması. Haaa unutmadan birde bu işin IK (İnverse Kinematic) si var. Orasıda başka bir derya tabii. Karakterlerin Bone sistemlerinin tasarımı. Bunların doğru şekilde aktarılması. Zaten max ile uğraşmış iseniz modelleme, kaplama ve meteryal olayalarının oldukça yorucu ve uğraştırıcı bir süreç olduğunu biliyorsunuzdur. Tabii C++ ve Max kullandınızda bilgisayarda grafik konusunda da bir dile ihtiyacanız olacaktır. Buda DirectX ve OpenGL gibi diller olabilir. Tabii bu dilede iyi derecede hakim olmanız gerekmekte.

Kusura bakma hocam cümleler arasında kopukluluklar oldu. Aklıma geleni yazdım. Oldukça uğraştırıcı bir konu, zevklimi? diye sorarsanız aslında zevkli ama belli bir aşamaya kadar sıkıcı olabiliyor. Ama bir max dosyasından DirectX ile bir pencerenize bir karakter attınızmı olay daha heycanlı bir hal alıyor. Türkiye piyasa olarak buna zaten aç. Güzel konular aslında ama yabancılık çekebileceğiniz bir konu olacaktır çünkü bugüne kadar genelde veritabanı ile uğraşmış iseniz bu biraz zor gelebilir. Locate, Next, Post gibi sık kullandığınız komutlardan uzaklaşıyorsunuz. Farklı bir derya farklı bir dünya...

Bir kaçtane kaynak sormuşsunuz ben size incelemiş olduğum kaynakları söyleyecem;

Advanced 3D Game Programming with DirectX 9.0
Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9 0
DirectX in kendi SDK sını kurduğunuzda "Direct X documantation for C++"
Max için internette Tutoriallara bakabilirsiniz. (Sabır gerektirir)


Kolay gelsin
Kullanıcı avatarı
fatihtolgaata
Üye
Mesajlar: 382
Kayıt: 04 Mar 2004 09:46
Konum: K.çekmece / İstanbul
İletişim:

Mesaj gönderen fatihtolgaata »

oyun yazmak için sabit bir programlama dili gerekmiyor. DirectX kullanmak istiyorsan "muskut" kardeşimin dediği gibi C++ 'ı seçebilirsin. Ama mecbur değilsin. Delphi ile de pek ala, internetten delphi header dosyalarını bulup directx uygulamaları geliştirebilirsin. ama delphi ile döküman az olduğundan ve genelde c++ olduğundan ilk önce c++ öğrenip, kitap ve diğer kaynaklardaki c++ kodlarını delphiye çevirerek de işleri halledebilirsin. "muskut"un dedikleri üzerine bir şey demeyi abes bulduğumdan bu kadarı yeterli diyorum...
Cevapla