Sistem raporlama aracı
Sistem raporlama aracı
MSSQL ile çalışan bir Netsis sistemimiz var. Sistem çok ağırlaşıyor. Ram'in %90'ını kullanıyor gün sonuna doğru. Az önce fark ettimli sistemi restart etttiğimde RAM miktarı azalıyor. Programa giriş çıkış yaptım, stok-cari gibi alanlarda gezdim çok fazla bir şey değişmedi. Tahminimce raporlar hazırlanırken arka planda oluşturulan view'ler rapor sonlanınca sistemden kaldırılmıyor. Oracle'da kullandığımız gibi sistemi sürekli raporlayan bir araça var mı acaba? En uzun süren sorgu bu, şukadar view var, şu kadar index, şu kadar cached query v.s. Teşekkürler.
Re: Sistem raporlama aracı
Netsis SQL2005 e geçince bu şekilde oldu.
Memory kullanımı 1.000.000 üstlerine de çıktığı oluyor.
MSSQL2005 güncellemelerini yüklemekte fayda var.
Profiller dan bakabiliyoruz ne oluyor gibisinden.
Memory kullanımı 1.000.000 üstlerine de çıktığı oluyor.
MSSQL2005 güncellemelerini yüklemekte fayda var.
Profiller dan bakabiliyoruz ne oluyor gibisinden.
Bir kelimenin anlamını öğretsen bile yeter..



Re: Sistem raporlama aracı
Sistem güncel, yaklaşık 1000 tane stok kaydı var. Kesilen fatura sayırı 200 civarında günlük. Kullanıcı sayısı 5-6. Ama RAM kullanımı 1,8 GB. Sistemin toplam RAM'i 2.0 GB olduğunu için daha fazla yükselemiyor sanırım. Bu kadar az veriyle bu kadar şişmemesi lazım sanki. Bir gariplik var.
Re: Sistem raporlama aracı
netsisle irtibata geçtiniz mi?
Duyduğun Şeylerin Söylediklerim Olduğuna Eminim Ama
Anladığın Şeylerin Anlatmak İstediklerim Olduğuna Emin Değilim
Anladığın Şeylerin Anlatmak İstediklerim Olduğuna Emin Değilim
Re: Sistem raporlama aracı
MSSQL 2005 içinde
Database Engine Tuning Advisor
sanırım bu bu işler için.
Database Engine Tuning Advisor
sanırım bu bu işler için.
Bir kelimenin anlamını öğretsen bile yeter..



Re: Sistem raporlama aracı
Mlalesef geçtik ancak bir çözüm üretmiyorlar. İşten fazla anlayan elemanları yok. Trigger yazmayı bilmiyor, onuda ben yazıyorum netsisde lazım olunca. merkeze ancak mail atılabiliyor, onlarda geri dönerse artık.Daha önce bir kaç hata bildirmiştim geri dönmediler hala, inceleniyor diye gözüküyor.
Re: Sistem raporlama aracı
Türkiyenin en büyük yazılım firmalarından birinin yaptığına bak... yardım, destek de yok sitelerine bakarsanız en kral meşteri hizmeti onlarındır
Bi kere sattımı kim sallar seni...Birde acaba Ram kullanımı SQLserver'dan mı yoksa programın kendisinden mi kaynaklanıyor ona bakmak lazım VT ler Ram hususunda performans için aç gözlülük yapabilir SQLserver2005 kullanmadığım için bir yorum yapamıyorum...

Re: Sistem raporlama aracı
Server üzerinde programı hiç açmıyoruz. Sadece veri tabanı bu kadar RAM'i yiyior. MySQL ve Firebird'de de ayar versiniz bu kadar RAM yer ama hakkını verir diye düşünüyorum. Adviser programını açtım ancak çalıştırılan sorguları, süresini, ne kadar kayıt okuduğunu veriyor sadece. Sistemle ilgili genel rapor bulamadım. Araştırmalarım devam ediyor. MySQL'de mesala Select variables dediğinizde sitem hakkında raporlarda geliyor (cached query sayısı, açık tablo sayısı, v.s.).
Netsis içinde o kadar farklı nesne varki bir standart göremedim ben. Caride StringGrid, faturada Devexpress, başka ekranda başka bir nesne. Sistem ancak bu kadar ağırlaştırılabilir. Birde programın tüm dosyaları tek bir merkezden çalışıyor (ağ üzerinden). Clientlara tek tek kurulum yapılabilse virüs ve hız açısından daha uygun olur. Siparişleri mail olarak atabiliyorsunuz ancak html standardına uymadıkları için çok fazla sorun çıkıyor, bildirdim hatayı kabul ettiler, gelecek versiyonda düzelecekmiş, artık yaz tahtaya alırsın haftaya hesabı olmuş. Merkezi bir destek birimi yok yada biz son kullanıcılara açık değil. Piyasadaki destek veren firmalardan almak zorundasınız.
Eleştiriyoruz daha iyi olsunlar diye ancak rakip firmada yok denecek kadar az. Logo yükselişte sanırım son dönemde. Genç muhasebecilerinde gözdesi durumunda. Konuştuklarım Logo diyor. ETA çuvalladı. Ne olacak bilmiyorum, bu durumdan faydalanan yabancı firmalar giriyor sektöre, Micrsoft gibi.
Netsis içinde o kadar farklı nesne varki bir standart göremedim ben. Caride StringGrid, faturada Devexpress, başka ekranda başka bir nesne. Sistem ancak bu kadar ağırlaştırılabilir. Birde programın tüm dosyaları tek bir merkezden çalışıyor (ağ üzerinden). Clientlara tek tek kurulum yapılabilse virüs ve hız açısından daha uygun olur. Siparişleri mail olarak atabiliyorsunuz ancak html standardına uymadıkları için çok fazla sorun çıkıyor, bildirdim hatayı kabul ettiler, gelecek versiyonda düzelecekmiş, artık yaz tahtaya alırsın haftaya hesabı olmuş. Merkezi bir destek birimi yok yada biz son kullanıcılara açık değil. Piyasadaki destek veren firmalardan almak zorundasınız.
Eleştiriyoruz daha iyi olsunlar diye ancak rakip firmada yok denecek kadar az. Logo yükselişte sanırım son dönemde. Genç muhasebecilerinde gözdesi durumunda. Konuştuklarım Logo diyor. ETA çuvalladı. Ne olacak bilmiyorum, bu durumdan faydalanan yabancı firmalar giriyor sektöre, Micrsoft gibi.
Re: Sistem raporlama aracı
Muhasebe alanında üç tane büyük firma var ama araştırmakta fayda var daha işe yarar uygulamalar geliştirmiş firmalar olabilir...Tanınmış olmak iyi demek manasına gelmiyor elbet...Hiçbirini kullanma fırsatım olmadı demoda vermiyorlar ki bir bakakım
MySQL ve firebird büyük firmalar için daha kullanılmaya layık görülmüyor heral yoksa bunlar SQLserver kullanımından paymı alıyorlar(Elbetteki ortaklıktan kazanıyorlar)
SQL2005 biraz kurcalamıştım sistemi baya zorluyordu en az 2 Gb ram lazım ona zaten...Dolayısıyla yürübe MySQL diyorum hala...

MySQL ve firebird büyük firmalar için daha kullanılmaya layık görülmüyor heral yoksa bunlar SQLserver kullanımından paymı alıyorlar(Elbetteki ortaklıktan kazanıyorlar)

Re: Sistem raporlama aracı
CALL Center var İzmir'de, fakat sadece en üst dzeydeki program olan Fusion paketi almış olan ve sözleşmesi olan müşterilere destek veriyor.
Fusion dışındakiler Çözüm ortakları ve Bayilere.
Fusion dışındakiler Çözüm ortakları ve Bayilere.
Bir kelimenin anlamını öğretsen bile yeter..



Re: Sistem raporlama aracı
evet piyasada malesef tekel oluşturmuş olan eta - logo - netsis - vega vb yazılım şirketleri . Artık son kullanıcıya pek itibar etmemekte yazılımı satarken desteğide sanki bir marifetmiş gibi farklı ücret tarifesi ile satmaktadır. Gerek biz yazılımcılar gerekse son kullanıcılar bu konuda sanırım baya muzdarip olmaktadır. Şirket ismi vermeden kendi çalıştığım yazılım şirketinde otomotiv sektörüne yazılımlar üretmekteyiz ve erp yazılımımız içerisinde muhasebede bulunmkata. Beş yıldır bu şirketteyim 3 yılımı destek biriminde geçirdim. ve şuna inanıyorum aslında küçük yazılım firmalarının edestek faaliyetleri yukarıda saydıklarıma göre daha kaliteli ve hızlı olmaktadır. Sırf logo - eta netsisden destek alamadıklarından dolayı. İstanbulda ankarada otomotiv sektöründe çalışan firmaların yazılımlarını değiştirdik.
Konuyu biraz dağıttık ama kusura bakmayın..
Konuyu biraz dağıttık ama kusura bakmayın..