Silindire tıklandığında dağılmasının algoritması

Delphi'de kod yazma ile ilgili sorularınızı bu foruma yazabilirsiniz.
Cevapla
master_20
Üye
Mesajlar: 85
Kayıt: 27 Eki 2010 09:42

Silindire tıklandığında dağılmasının algoritması

Mesaj gönderen master_20 »

Arkadaşlar merhaba. Bilgisayar hocamın verdiği ödevde bir silindirin herhangi bir yerine tıkladığımda dağılmasını sağlamak istiyorum. küçük silindirler halinde form üzerinde rasgele dağılacaklar yada rasgele büyük silindir parçalanacak. bunun algoritmasını nasıl olabilir yardımcı olabilir misiniz ?
mkysoft
Kıdemli Üye
Mesajlar: 3110
Kayıt: 26 Ağu 2003 12:35
Konum: Berlin
İletişim:

Re: Silindire tıklandığında dağılmasının algoritması

Mesaj gönderen mkysoft »

silindir 3 boyutlu bir nesnedir, delphide çizmeniz zor olacaktır. Acaba bahsettiğiniz daire yada çember olmasın?
Kullanıcı avatarı
mrmarman
Üye
Mesajlar: 4741
Kayıt: 09 Ara 2003 08:13
Konum: İstanbul
İletişim:

Re: Silindire tıklandığında dağılmasının algoritması

Mesaj gönderen mrmarman »

Basit mantıkla düşünürsek, 3D bir grafik editörü ile bunu yapıp, delphide Image nesnesine tıklandığında bunu adımlı olarak hareketlendirebilirsin. Sana silindiri kodla çizeceksin sonra da bunları taşıyacaksın diye diretme söz konusu değilse en kolay yöntem budur. :idea:
Resim
Resim ....Resim
orhancc
Üye
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ağu 2010 02:14
Konum: İstanbul / Kadıköy
İletişim:

Re: Silindire tıklandığında dağılmasının algoritması

Mesaj gönderen orhancc »

bence grafik programlama sitelerine bakın ve oyun sitelerine dağılma algoritmalarını araştırın. Bu pek kolay birşey değil yazın demekle yazılmıyor :)
Cevapla