işyeri giderleri
Forum kuralları
Forum kurallarını okuyup, uyunuz!
Forum kurallarını okuyup, uyunuz!
işyeri giderleri
Merhaba;
1-İşyerinin giderlerini (elektrik,su, muhasebe vs) nerede tutmak daha mantıklı?
gider isimli bir tablo oluşturup orada mı tutmalı yoksa Gider isimli bir cari kartı açıp orada mı?
Siz nasıl yapıyorsunuz?
2- Aylık ödemeleri olan (mesela muhasebe ücreti) bir gider için tahakkuk ettiriyor musunuz yoksa direkt gider olarak işleyip geçiyor musunuz?
1-İşyerinin giderlerini (elektrik,su, muhasebe vs) nerede tutmak daha mantıklı?
gider isimli bir tablo oluşturup orada mı tutmalı yoksa Gider isimli bir cari kartı açıp orada mı?
Siz nasıl yapıyorsunuz?
2- Aylık ödemeleri olan (mesela muhasebe ücreti) bir gider için tahakkuk ettiriyor musunuz yoksa direkt gider olarak işleyip geçiyor musunuz?
-
- Üye
- Mesajlar: 330
- Kayıt: 09 Mar 2004 11:18
- Konum: Konya
- İletişim:
Re: işyeri giderleri
Diğer tablolarla ( cari / fatura / çek vs... ) Herhangi bir ilişkisi olmayan Tüm gider kalemlerini KASA HAREKET tablosunda ÇIKIŞ olarak takip edebilirsiniz
Yapılan Fatura vs ödemelerinin takibini yapabilmek için [ İŞLEM TİPİ ] sütunu oluşturup burada gruplayabilir ve raporlayabilirsiniz...
ÖR:
Yapılan Fatura vs ödemelerinin takibini yapabilmek için [ İŞLEM TİPİ ] sütunu oluşturup burada gruplayabilir ve raporlayabilirsiniz...
ÖR:
Kod: Tümünü seç
Id | KasaId | Tarih | İşlem Tipi | Giriş Tutar | Çıkış Tutar | Açıklama
1 1 05.01.19 Elektrik Faturası 0 100,00 Ocak Ayı Eletkrik Faturası
2 1 08.01.19 Su Faturası 0 80,00 Ocak Ayı Su Faturası
3 1 05.02.19 Elektrik Faturası 0 120,00 Şubat Ayı Eletkrik Faturası
4 1 06.02.19 Su Faturası 0 40,00 Şubat Ayı Su Faturası
5 1 08.02.19 Muhasebe Ücreti 0 150,00 Muhasebe Ücreti
Re: işyeri giderleri
Bir çok ticari sistemde farklı (ve bana göre saçma) yöntemler uygulansa da..
Her gider aslında bir satınalmadır. Bur durumda sizin STOK tanımlarında kayıt türü Hizmet veya Gider olan Elektrik, Su, İnternet, Mutfak gibi kalemler açıp her alımınız için bir alım faturası veya türü Gider Fişi olan bir fatura düzenlemeniz en mantıklı çözüm olacaktır. Cari hesap olarak da isterseniz DiĞER isimli bir Cari Hesap oluşturusunuz isterseniz de TEDAŞ, ASKİ, TÜRK TELEKOM gibi hesaplar oluşturabilirsiniz.
1. Giderlerin Kasa'da tutulması bana göre yanlıştır. Çünkü bu durumda gider listesi almaya kalktığınızda faturalı giderlerle faturasız giderleri birleştirmek zorunda kalırsınız. Ve bunu giderlerle ilgili her işlemde yapmak zorunda kalırsınız.
2. ELEKTRİK diye cari hesap açmak yanlıştır. Elektrik diye bir özel veya tüzel kişilik yoktur. Ama TEDAŞ veya ENERJİSA diye bir tüzel kişilik vardır ve biz elektriği onlardan satın alırız.
3. Gider Tanımları diye tablo açmak yanlıştır (Bkz. Logo, Mikro, Eta vb.). Çünkü Elektrik ve mutfak giderleri türü hizmet veya gider olan normal satın alma kalemleridir. Ve bunların tanımlarını STOK veya MALZEME tablosunda yapılması gerekir.
Her gider aslında bir satınalmadır. Bur durumda sizin STOK tanımlarında kayıt türü Hizmet veya Gider olan Elektrik, Su, İnternet, Mutfak gibi kalemler açıp her alımınız için bir alım faturası veya türü Gider Fişi olan bir fatura düzenlemeniz en mantıklı çözüm olacaktır. Cari hesap olarak da isterseniz DiĞER isimli bir Cari Hesap oluşturusunuz isterseniz de TEDAŞ, ASKİ, TÜRK TELEKOM gibi hesaplar oluşturabilirsiniz.
1. Giderlerin Kasa'da tutulması bana göre yanlıştır. Çünkü bu durumda gider listesi almaya kalktığınızda faturalı giderlerle faturasız giderleri birleştirmek zorunda kalırsınız. Ve bunu giderlerle ilgili her işlemde yapmak zorunda kalırsınız.
2. ELEKTRİK diye cari hesap açmak yanlıştır. Elektrik diye bir özel veya tüzel kişilik yoktur. Ama TEDAŞ veya ENERJİSA diye bir tüzel kişilik vardır ve biz elektriği onlardan satın alırız.
3. Gider Tanımları diye tablo açmak yanlıştır (Bkz. Logo, Mikro, Eta vb.). Çünkü Elektrik ve mutfak giderleri türü hizmet veya gider olan normal satın alma kalemleridir. Ve bunların tanımlarını STOK veya MALZEME tablosunda yapılması gerekir.
C. Sunguray
csunguray at netbilisim.kom
Net Bilişim Hizmetleri
Sıradan her programcı bilgisayarın anlayabileceği kodlar yazabilir.
Sadece iyi programcılar insanların da anlayabileceği kodlar yazarlar.
Martin Fowler (http://martinfowler.com/)
csunguray at netbilisim.kom
Net Bilişim Hizmetleri
Sıradan her programcı bilgisayarın anlayabileceği kodlar yazabilir.
Sadece iyi programcılar insanların da anlayabileceği kodlar yazarlar.
Martin Fowler (http://martinfowler.com/)
Re: işyeri giderleri
yusuf simsek hocam yol gösteriniz için teşekkür ederim ama bana da csunguray hocamın aşağıda ki yöntemi daha mantıklı geliyor.yusuf simsek yazdı: ↑05 Şub 2019 08:53 Diğer tablolarla ( cari / fatura / çek vs... ) Herhangi bir ilişkisi olmayan Tüm gider kalemlerini KASA HAREKET tablosunda ÇIKIŞ olarak takip edebilirsiniz
Yapılan Fatura vs ödemelerinin takibini yapabilmek için [ İŞLEM TİPİ ] sütunu oluşturup burada gruplayabilir ve raporlayabilirsiniz...
ÖR:Kod: Tümünü seç
Id | KasaId | Tarih | İşlem Tipi | Giriş Tutar | Çıkış Tutar | Açıklama 1 1 05.01.19 Elektrik Faturası 0 100,00 Ocak Ayı Eletkrik Faturası 2 1 08.01.19 Su Faturası 0 80,00 Ocak Ayı Su Faturası 3 1 05.02.19 Elektrik Faturası 0 120,00 Şubat Ayı Eletkrik Faturası 4 1 06.02.19 Su Faturası 0 40,00 Şubat Ayı Su Faturası 5 1 08.02.19 Muhasebe Ücreti 0 150,00 Muhasebe Ücreti
Size göre bu iki yöntemin de artıları ve eksileri ne olabilir?csunguray yazdı: ↑05 Şub 2019 02:22 Bir çok ticari sistemde farklı (ve bana göre saçma) yöntemler uygulansa da..
Her gider aslında bir satınalmadır. Bur durumda sizin STOK tanımlarında kayıt türü Hizmet veya Gider olan Elektrik, Su, İnternet, Mutfak gibi kalemler açıp her alımınız için bir alım faturası veya türü Gider Fişi olan bir fatura düzenlemeniz en mantıklı çözüm olacaktır. Cari hesap olarak da isterseniz DiĞER isimli bir Cari Hesap oluşturusunuz isterseniz de TEDAŞ, ASKİ, TÜRK TELEKOM gibi hesaplar oluşturabilirsiniz.
1. Giderlerin Kasa'da tutulması bana göre yanlıştır. Çünkü bu durumda gider listesi almaya kalktığınızda faturalı giderlerle faturasız giderleri birleştirmek zorunda kalırsınız. Ve bunu giderlerle ilgili her işlemde yapmak zorunda kalırsınız.
2. ELEKTRİK diye cari hesap açmak yanlıştır. Elektrik diye bir özel veya tüzel kişilik yoktur. Ama TEDAŞ veya ENERJİSA diye bir tüzel kişilik vardır ve biz elektriği onlardan satın alırız.
3. Gider Tanımları diye tablo açmak yanlıştır (Bkz. Logo, Mikro, Eta vb.). Çünkü Elektrik ve mutfak giderleri türü hizmet veya gider olan normal satın alma kalemleridir. Ve bunların tanımlarını STOK veya MALZEME tablosunda yapılması gerekir.
Re: işyeri giderleri
Sorunuzu okuduğumda vereceğim cevabın karmaşık geleceğini düşünerek vazgeçmiştim. @csunguray'ın cevabını bir adım daha öteye taşıyayım, kullanıp kullanmamak size kalsın.
Hareketlerin malzeme üzerinden yapılması mantıklı ama herşeyi çözmez, iki gün sonra personel maliyetlerini de tutmak isterseniz personeli de mi malzeme olarak tanımlayacaksınız (tabiki mahsuru yok)? Biraz daha modüler düşünürseniz, muhasebede bir başlık kaydı ve en az iki kayıttan (alan hesap, veren hesap) oluşan bir kayıt atabilirsiniz. Yine her bir ana kayıt için ilişkili olduğu modül ve referans anahtarını tutabilirsiniz.
Örneğin bir malzeme hareketi olmuşsa önce bu hareketi malzeme hareket tablosuna, eğer bu hareket parasal bir harekete de (alım, satım, üretim, zayi, ödünç, vs.) neden olduysa muhasebeye kayıt atabilirsiniz. kaydın referansı olarak malzeme hareketini girebilirsiniz. Benzer şekilde personele maaş ödemesi yapıldıysa personele feransla muhasebe kaydı atabilirsiniz. Tek düzen hesap planına bakarsanız zaten birçok işlem türü için hazır kodlar verildiğini görebilirsiniz. Benzer şekilde malzeme hareketleri içinde belirlenmiş kodlar vardır, incelerseniz bakış açınız değişebilir. @csunguray'ın bahsettiği cariler muhasebe detay kaydındaki alan veya veren taraf olabilir. yine alan veren tarafa örnekler: banka, vergi, kasa, çek, alacaklar, müşteriler, satıcılar, v.s.
Hareketlerin malzeme üzerinden yapılması mantıklı ama herşeyi çözmez, iki gün sonra personel maliyetlerini de tutmak isterseniz personeli de mi malzeme olarak tanımlayacaksınız (tabiki mahsuru yok)? Biraz daha modüler düşünürseniz, muhasebede bir başlık kaydı ve en az iki kayıttan (alan hesap, veren hesap) oluşan bir kayıt atabilirsiniz. Yine her bir ana kayıt için ilişkili olduğu modül ve referans anahtarını tutabilirsiniz.
Örneğin bir malzeme hareketi olmuşsa önce bu hareketi malzeme hareket tablosuna, eğer bu hareket parasal bir harekete de (alım, satım, üretim, zayi, ödünç, vs.) neden olduysa muhasebeye kayıt atabilirsiniz. kaydın referansı olarak malzeme hareketini girebilirsiniz. Benzer şekilde personele maaş ödemesi yapıldıysa personele feransla muhasebe kaydı atabilirsiniz. Tek düzen hesap planına bakarsanız zaten birçok işlem türü için hazır kodlar verildiğini görebilirsiniz. Benzer şekilde malzeme hareketleri içinde belirlenmiş kodlar vardır, incelerseniz bakış açınız değişebilir. @csunguray'ın bahsettiği cariler muhasebe detay kaydındaki alan veya veren taraf olabilir. yine alan veren tarafa örnekler: banka, vergi, kasa, çek, alacaklar, müşteriler, satıcılar, v.s.
-
- Üye
- Mesajlar: 330
- Kayıt: 09 Mar 2004 11:18
- Konum: Konya
- İletişim:
Re: işyeri giderleri
Her yiğidin yoğurt yeme şekli farklı derler atalarımız...
Önemli olan Son Kullanıcının en az zahmetle ( en az tıklama ve veri girişi ) kayıt yapabilmesi ve Rapor ekranında istediği sonucu görebilmesidir...
Burada önemli olan hitap ettiğiniz kullanıcı profili ve yaptığınız projenin kapsamıdır...
Eğer genel muhasebe sistemlerinde ki gibi ay sonunda her kalemin ayrı ayrı kdv - ötv - damga vergisi - iskonto vb kalemleri rapor edecekseniz her bir gider kalemini fatura ( yada ilgili kayıt ) ekranında ayrı ayrı kaydettirmeniz ya da ilgili kartta ( stok kart / müşteri kart / masraf kart vs ) gerekli parametrik tanımlalamarı ( alış kdv, satış kdv,/ ötv / damga vergisi / iskonto vs ) yaptırarak otomatik hesaplatmanız gerekmektedir...
ay sonunda da girilen verilere göre kullanıcıya
Kesilen KDV Tutarı : xxx
Alınan KDV Tutarı : xxx
Devlete Ödenecek KDV : xxx
....
....
gibi detylı bir rapor sunabilirsiniz...
Son kullanıcınız sadece Yıl içinde ne kadar elektrik faturası ödediğini merak ediyorsa; ona eletrik faturasını kaydedebilmesi için önce gidip tedaşı tanımlatıp sonra da her ay fatura ekranında firmalardan tedaşı buldurup, stoklardan elektirk buldurup, sonra fatura rakamını yazdırmak eziyet olacaktır...
2. fatura kaydından sonra kullanıcının hevesi kaçacak ve "amannn nasılsa ödüyoruz" deyip programı bir kenara bırakacaktır...
Sonuç olarak hitap ettiğiniz Kullanıcı Profiline göre onlarca yol izleyebilirsiniz...
Önemli olan Son Kullanıcının en az zahmetle ( en az tıklama ve veri girişi ) kayıt yapabilmesi ve Rapor ekranında istediği sonucu görebilmesidir...
Burada önemli olan hitap ettiğiniz kullanıcı profili ve yaptığınız projenin kapsamıdır...
Eğer genel muhasebe sistemlerinde ki gibi ay sonunda her kalemin ayrı ayrı kdv - ötv - damga vergisi - iskonto vb kalemleri rapor edecekseniz her bir gider kalemini fatura ( yada ilgili kayıt ) ekranında ayrı ayrı kaydettirmeniz ya da ilgili kartta ( stok kart / müşteri kart / masraf kart vs ) gerekli parametrik tanımlalamarı ( alış kdv, satış kdv,/ ötv / damga vergisi / iskonto vs ) yaptırarak otomatik hesaplatmanız gerekmektedir...
ay sonunda da girilen verilere göre kullanıcıya
Kesilen KDV Tutarı : xxx
Alınan KDV Tutarı : xxx
Devlete Ödenecek KDV : xxx
....
....
gibi detylı bir rapor sunabilirsiniz...
Son kullanıcınız sadece Yıl içinde ne kadar elektrik faturası ödediğini merak ediyorsa; ona eletrik faturasını kaydedebilmesi için önce gidip tedaşı tanımlatıp sonra da her ay fatura ekranında firmalardan tedaşı buldurup, stoklardan elektirk buldurup, sonra fatura rakamını yazdırmak eziyet olacaktır...
2. fatura kaydından sonra kullanıcının hevesi kaçacak ve "amannn nasılsa ödüyoruz" deyip programı bir kenara bırakacaktır...
Sonuç olarak hitap ettiğiniz Kullanıcı Profiline göre onlarca yol izleyebilirsiniz...
Re: işyeri giderleri
Personel size hizmet veren (satan) kişidir. Elbetteki her personeliniz için cari hesap kartı açmalısınız. Personel gideri de stok (hizmet/gider) kaleminizdir.
İşlemleri veri tabanına kaydetme şekliniz ayrı bir olaydır, verileri kullanıcıya nasıl girdirdiğiniz ise ayrı bir olaydır. Ön tanımlar (varsaylan tanım) yapılarak ve duruma özel ekranlar tasarlanarak girişler kolaylaştırılabilir.yusuf simsek yazdı: ↑07 Şub 2019 09:24 Son kullanıcınız sadece Yıl içinde ne kadar elektrik faturası ödediğini merak ediyorsa; ona eletrik faturasını kaydedebilmesi için önce gidip tedaşı tanımlatıp sonra da her ay fatura ekranında firmalardan tedaşı buldurup, stoklardan elektirk buldurup, sonra fatura rakamını yazdırmak eziyet olacaktır...
C. Sunguray
csunguray at netbilisim.kom
Net Bilişim Hizmetleri
Sıradan her programcı bilgisayarın anlayabileceği kodlar yazabilir.
Sadece iyi programcılar insanların da anlayabileceği kodlar yazarlar.
Martin Fowler (http://martinfowler.com/)
csunguray at netbilisim.kom
Net Bilişim Hizmetleri
Sıradan her programcı bilgisayarın anlayabileceği kodlar yazabilir.
Sadece iyi programcılar insanların da anlayabileceği kodlar yazarlar.
Martin Fowler (http://martinfowler.com/)
Re: işyeri giderleri
Hepinize yaptırdığınız zihin cimnastiği için teşekkür ederim.
mkysoft hocam biraz daha açabilir misiniz ya da mümkünse küçük bir örnek...mkysoft yazdı: ↑06 Şub 2019 11:37 Sorunuzu okuduğumda vereceğim cevabın karmaşık geleceğini düşünerek vazgeçmiştim. @csunguray'ın cevabını bir adım daha öteye taşıyayım, kullanıp kullanmamak size kalsın.
Hareketlerin malzeme üzerinden yapılması mantıklı ama herşeyi çözmez, iki gün sonra personel maliyetlerini de tutmak isterseniz personeli de mi malzeme olarak tanımlayacaksınız (tabiki mahsuru yok)? Biraz daha modüler düşünürseniz, muhasebede bir başlık kaydı ve en az iki kayıttan (alan hesap, veren hesap) oluşan bir kayıt atabilirsiniz. Yine her bir ana kayıt için ilişkili olduğu modül ve referans anahtarını tutabilirsiniz.
Örneğin bir malzeme hareketi olmuşsa önce bu hareketi malzeme hareket tablosuna, eğer bu hareket parasal bir harekete de (alım, satım, üretim, zayi, ödünç, vs.) neden olduysa muhasebeye kayıt atabilirsiniz. kaydın referansı olarak malzeme hareketini girebilirsiniz. Benzer şekilde personele maaş ödemesi yapıldıysa personele feransla muhasebe kaydı atabilirsiniz. Tek düzen hesap planına bakarsanız zaten birçok işlem türü için hazır kodlar verildiğini görebilirsiniz. Benzer şekilde malzeme hareketleri içinde belirlenmiş kodlar vardır, incelerseniz bakış açınız değişebilir. @csunguray'ın bahsettiği cariler muhasebe detay kaydındaki alan veya veren taraf olabilir. yine alan veren tarafa örnekler: banka, vergi, kasa, çek, alacaklar, müşteriler, satıcılar, v.s.