Yani bir nesne uretmek nasil olur..??

Delphi'de kod yazma ile ilgili sorularınızı bu foruma yazabilirsiniz.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
spoke25
Üye
Mesajlar: 434
Kayıt: 16 May 2005 04:06
Konum: Bolu

Yani bir nesne uretmek nasil olur..??

Mesaj gönderen spoke25 »

Merak ettiğğim şu şimdi Tbutton sınıfında bir tip tanımlıyoruzz..

T buttona ait tum propties ve ozelikleri cagırabiliri istediğimizi kullanabilir istediğimizi cıkarta bilirmiyiz.. ?


Öreğin speed Buttona Tab order ozelliği eklemek istesem.. Nasıl olur.. ??
Başlayan Herşey Birgün Bitmek Zorundadır.
aLonE CoDeR
Kıdemli Üye
Mesajlar: 1223
Kayıt: 26 Nis 2005 04:08

Mesaj gönderen aLonE CoDeR »

Selamlar.

OOP tekniğinde türettiğin sınıfın bir yordamını ezmek (senin deyiminle çıkarmak..) için override etmen gerekir..Yani ilgili yordamı tekrar yazdıktan sonra deklarasyon satırının devamında "override" anahtar komutunu yazman gerekir.Eğer hiç olmayan bir özellik ekleyeceksen bir property ya da alt yordam şeklinde tanımlamalısın.Yok bahsettiğin gibi bir özelliği eklemek istiyorsan sadece property şeklinde deklare etmelisin..Tabi bu noktada nesnenin türetildiği ata sınıfın bunu desteklemesi gerekir.

Kolay gele..
Cevapla