merhaba;
paintde veya benzer bir cızım programında cızdıgım seklı (ornegin bır merdıven) 1 mm lık cızgılerle nasıl olustugunu nasıl ogrenebılırım ??
(sekıl ıkı boyutlu , cızgıler sbt kalınlıkta, yuvarlak cızgı yok , sadece duz ve capraz cızgı war)
ornegın bır merdıcen ıcın 2 saga dogru 2 sola dogru 2 saga dogru
( 2 saga adım demek her adım 1 mm olacagı ıcın 2 mm olacaktır)
sımdıden herkese tsk ederım
Cizgi izlemek?
Forum kuralları
Forum kurallarını okuyup, uyunuz!
Forum kurallarını okuyup, uyunuz!
Cizgi izlemek?
"Koyun Kurdun yoL fordun"
- fatihtolgaata
- Üye
- Mesajlar: 382
- Kayıt: 04 Mar 2004 09:46
- Konum: K.çekmece / İstanbul
- İletişim:
Bildiğim kadarı ile paintde COM desteği yok. Photoshop ile yapabilirsin ama "1mm lik cizgilerle nasıl olustugunu" derken ne demek istedin? Neden pixel hesabı çalışmıyorsun? Bir de illaki ayrı bir çizim programında yapmana gerek yok. TImage ya da TBitmap gibi sınıflarla da pixel bazında işlem yapabilirsin. Ama anladğım kadarı ile bunu, karışık bir resim ise DFA ya da NFA ile, karışık değilse normal bir algoritma geliştirerek yapabilirsin.
Selam,
Sanırım siz vektörel çizim yapmak istiyorsunuz. Bu yüzden birim sizde çok da önemli değil. Sizin için önemli olan tek şey, bütün program boyunca aynı birim üzerinden çalışmak. Daha sonra kullandığınız birimi herhangi bir katsayı ile çarparak istediğiniz birime çevirebilirsiniz.
Normalde Windows'un standart bir DPI (Inch başına düşen nokta sayısı) ayarı yoktur. Bazı sistemlerde 72, bazılarında 96, bazen de kullanıcı tanımlı olmasına rağmen 120 DPI çalışabilir. Bu yüzden ekranda ne gördüğünüzün bir önemi yoktur.
Eğer çıktı alma aşamasında ne olması gerektiğini soruyorsanız, o zaman size şunu söyleyebilirim. 1 inc = 300 pixel gibi düşünün ve kağıt boyutu vs gibi bütün özellikleri buna göre ayarlayın. Eğer A4 kağıt kullanacaksanız, 2480 * 3508 boyutunda bir BMP dosyası açın. Bütün render işlemlerinizi bunun üzerine yapın ve bunu direk yazıcıya gönderin. Eğer çizimlerinizde kullandığınız birimi milimetreye çevirecek değeri bulursanız, ki Photoshop kullanarak bunu rahatça bulabilirsiniz, birebir çıktı almanız mümkün olacaktır.
Eğer vektörel değil, raster resimler üzerinde çalışıyorsanız, resmi 300 DPI açmalısınız. O zaman da 1 mm = 12 pixel olacaktır.
Kolay gelsin,
Bahadır Alkaç
Sanırım siz vektörel çizim yapmak istiyorsunuz. Bu yüzden birim sizde çok da önemli değil. Sizin için önemli olan tek şey, bütün program boyunca aynı birim üzerinden çalışmak. Daha sonra kullandığınız birimi herhangi bir katsayı ile çarparak istediğiniz birime çevirebilirsiniz.
Normalde Windows'un standart bir DPI (Inch başına düşen nokta sayısı) ayarı yoktur. Bazı sistemlerde 72, bazılarında 96, bazen de kullanıcı tanımlı olmasına rağmen 120 DPI çalışabilir. Bu yüzden ekranda ne gördüğünüzün bir önemi yoktur.
Eğer çıktı alma aşamasında ne olması gerektiğini soruyorsanız, o zaman size şunu söyleyebilirim. 1 inc = 300 pixel gibi düşünün ve kağıt boyutu vs gibi bütün özellikleri buna göre ayarlayın. Eğer A4 kağıt kullanacaksanız, 2480 * 3508 boyutunda bir BMP dosyası açın. Bütün render işlemlerinizi bunun üzerine yapın ve bunu direk yazıcıya gönderin. Eğer çizimlerinizde kullandığınız birimi milimetreye çevirecek değeri bulursanız, ki Photoshop kullanarak bunu rahatça bulabilirsiniz, birebir çıktı almanız mümkün olacaktır.
Eğer vektörel değil, raster resimler üzerinde çalışıyorsanız, resmi 300 DPI açmalısınız. O zaman da 1 mm = 12 pixel olacaktır.
Kolay gelsin,
Bahadır Alkaç