merhaba
yapmakta olduğum bir program için aynen frontpagede de bulunan map işlevine benzer bir kod yazdım.
yani kendiniz bir resmin istediğiniz bölgelerine noktalar koyuyorsunuz ve daha sonra çift tıklayarak noktalama işlemni bitirdiğinizde DrawPolygon özelliğiyle bu noktalar birleştirilip bir bütün haline getiriliyor.
benim burda yapmak istediğim belki bazı programlarda görmüşsünüzdür mesela yine böyle bir şekil vardır ve etrafında da noktalar bu noktaları istediğiniz gibi sürükleyerek şekli değişteribilirsiniz ve bu şekiller birer nesnedir yani onclick,dblclick,datasource... gibi özellikleri vardır.
örneğin hangi çizim içerisinde oluduğumu bir fonksiyon ile anlayabiliyorum, buna göre ini yada databaseden bilgileri göstertebiliyorum ancak ben bunu sürekli kod yazarak değilde bir compoent haline nasıl getirebilrim yada bunun hazırhali var mıdır ?
bu kadar uzun bir soruyu okduğunuz içinde ayrıca teşekkürler
isteyen arkadaşlara kodu gönderebilirim, böylelikle daha iyi yardımcı olabilirler...
Yapılan Bir Çizimi Nesne Haline Getirmek ve Component Yapımı
Forum kuralları
Forum kurallarını okuyup, uyunuz!
Forum kurallarını okuyup, uyunuz!
Yapılan Bir Çizimi Nesne Haline Getirmek ve Component Yapımı
[ F X E R K A N © - E r k a n Ç İ F T Ç İ ]
Merhaba,
Öncelikle Component yazmak kolay değildir yazdığınız kod'da nesne kullanıyormusunuz ? Kullanıyorsanız o nesnenin Sınıfından Nesne türetceksiniz Eğer kullanmıyorsanız TComponent sınıfından türetmeniz gerekecek ondan sonrada türettiğiniz nesnenin içine Fonksiyonel bir yapı oluşturmanız gerekecek bu iş çok kapsamlıdır anlatmayla bitmez size tafsiyem Marco Cantu'nun kitabını okumanız olacaktır.
Kolay Gelsin...
Öncelikle Component yazmak kolay değildir yazdığınız kod'da nesne kullanıyormusunuz ? Kullanıyorsanız o nesnenin Sınıfından Nesne türetceksiniz Eğer kullanmıyorsanız TComponent sınıfından türetmeniz gerekecek ondan sonrada türettiğiniz nesnenin içine Fonksiyonel bir yapı oluşturmanız gerekecek bu iş çok kapsamlıdır anlatmayla bitmez size tafsiyem Marco Cantu'nun kitabını okumanız olacaktır.
Kolay Gelsin...
Gazete manşetleri
* DİKKAT :Lütfen forum kurallarını okuyalım ve uyalım...!
* Warez,crack vs. paylaşımı kesinlikle yasaktır.
abi component yazmanın zor olduğunu biliyorum. nasıl yazıldığı hakkında bilgimde var ancak sorun şu benim noktalar vererek çizdirdiğim nesneler gibi eğimli hiçbir compoent sınıuf yokki onadan türetipte bir nesne oluşturayım. ynai ben Tpointler ile noktaları alıyor ve daha sonra Polygon ile şekli çizdiriyorum , daha sonra bu noktarları ini dosyasına kayıt ettiryorum. içindemi fonksiyonu ile mouse nin noktalarını kontrol ettirip hangi çizim içerisinde olduğunu anladıktan sonra o çizime ait bilgileri göstertiryorum.
işte ben bunun compoenet halini nasıl yaparım.
mesela o compoenenti forma ekleyeceğim ve istediğim gibi sündürüp eğdirip büğdürüp istediğim şekle getireceğim ve tabiiki istediğim kadar ekleyebiliceğim
işte ben bunun compoenet halini nasıl yaparım.
mesela o compoenenti forma ekleyeceğim ve istediğim gibi sündürüp eğdirip büğdürüp istediğim şekle getireceğim ve tabiiki istediğim kadar ekleyebiliceğim
[ F X E R K A N © - E r k a n Ç İ F T Ç İ ]
Umarım yakınlarında fırıncı vardır, çünki baya bi fırın ekmek yemeyi göze almalısın
Şekilerri nereye çiziyorsun ? yani TBitmap olduğunu varsayalım. Her çizdirdiğin şekli bu TBitmap üzerinde olsun. Sen üst üste bu resimleri koyduğunda genel bir resim görmüş olursun. Bu Photoshop un layer mantığı. Buna benzer bir mantık kur. Component ı TBitmap ten türet, bunada o istediğin yapada yaptığın fonksiyonları ekle, bunu yaparkende sanki bir forma yapıyormuşsun gibi düşün,onshow event ine çift tıkladığında kendisi eventleri oluştururya bunu sen elle yapıcaksın, böyle düşünüp gözünde component yazmayı büyütme. Püf noktalardan birisi elle create ettiğin her şeyi mutlaka elle free leyip nil le. Free lemeden önce elle atadığın event atamalarını nil lemeyi unutma.
Kolay gele

Şekilerri nereye çiziyorsun ? yani TBitmap olduğunu varsayalım. Her çizdirdiğin şekli bu TBitmap üzerinde olsun. Sen üst üste bu resimleri koyduğunda genel bir resim görmüş olursun. Bu Photoshop un layer mantığı. Buna benzer bir mantık kur. Component ı TBitmap ten türet, bunada o istediğin yapada yaptığın fonksiyonları ekle, bunu yaparkende sanki bir forma yapıyormuşsun gibi düşün,onshow event ine çift tıkladığında kendisi eventleri oluştururya bunu sen elle yapıcaksın, böyle düşünüp gözünde component yazmayı büyütme. Püf noktalardan birisi elle create ettiğin her şeyi mutlaka elle free leyip nil le. Free lemeden önce elle atadığın event atamalarını nil lemeyi unutma.
Kolay gele
ZAGOR TENAY TÜRK'tür... TÜRK kalacak...
Zoru başarırım, İmkansız zaman alır
FreeMan 35.5
Soru sormaya üşenmiyorsan, sorunun çözümünü yazmaya da üşenme !!!
Zoru başarırım, İmkansız zaman alır
FreeMan 35.5
Soru sormaya üşenmiyorsan, sorunun çözümünü yazmaya da üşenme !!!
Bir ara benzer bir projeyle bende uğraştım. Bunun için başlangıç noktan http://www.thedelphimagazine.com/samples/1664/1664.htm olabilir. Bu article ın source kodunu da linkinden indirebilirsin.
arkadaşlar söylemiş olduğum bu componenta en iyi örnek mesela web sayfalarındaki MAP işlemi.
yani örneğin frontpagede bir resmin üzerine istediğiniz şekilde birşeyler çizebiliyor ve bu çizdiğiniz şekillerede birer link ekleyebiliyorsunuz. işte benimkide buna benzer bişey olacak aslında, tabii de bana bayağı karışık geliyor.
çünkü tbitmap nesnesinden oluşturduğum imagelerde kare yada dikdörtgen olacak, en büyük sorunum burası
yani örneğin frontpagede bir resmin üzerine istediğiniz şekilde birşeyler çizebiliyor ve bu çizdiğiniz şekillerede birer link ekleyebiliyorsunuz. işte benimkide buna benzer bişey olacak aslında, tabii de bana bayağı karışık geliyor.
çünkü tbitmap nesnesinden oluşturduğum imagelerde kare yada dikdörtgen olacak, en büyük sorunum burası
[ F X E R K A N © - E r k a n Ç İ F T Ç İ ]
TBitmap Kare yada dikdörtgen ama sen bunun kanvasını kullanacaksın, poligonlarlada istediğin şekli verip geride kalanları transparent yaparsan görünüm kare olmaz, bu konuda çalışmam olmadı, sadece fikir vermye çalışıyorum.
http://www.efg2.com/ bu linkte grafiklerle ilgili bilgiler bulabilirsin
Kolay gele
http://www.efg2.com/ bu linkte grafiklerle ilgili bilgiler bulabilirsin
Kolay gele
ZAGOR TENAY TÜRK'tür... TÜRK kalacak...
Zoru başarırım, İmkansız zaman alır
FreeMan 35.5
Soru sormaya üşenmiyorsan, sorunun çözümünü yazmaya da üşenme !!!
Zoru başarırım, İmkansız zaman alır
FreeMan 35.5
Soru sormaya üşenmiyorsan, sorunun çözümünü yazmaya da üşenme !!!