Yılan Oyunu

Delphi'de kod yazma ile ilgili sorularınızı bu foruma yazabilirsiniz.
Cevapla
tavas20
Üye
Mesajlar: 9
Kayıt: 18 Ara 2010 02:56

Yılan Oyunu

Mesaj gönderen tavas20 »

Yılan oyunu yapacağım ama bi yerde takıldım yönlendirmelerde kuyruğu arkasından takibi nasıl yapacağım? algoritma olarak anlatırsanız daha iyi olur.bide sitelerdeki örnek yılan oyunlarını koymayın çünkü ben algoritmasını öğrenerek yapmak istiyorum
Kullanıcı avatarı
unicorn64
Üye
Mesajlar: 919
Kayıt: 04 Nis 2006 08:56
Konum: yine yeniden Ankara ^_^

Re: Yılan Oyunu

Mesaj gönderen unicorn64 »

ben şu şekilde yapmıştım, yılanı kare hücrelerin birleşimi olarak düşündüm ve yılanı oluşturan hücreleri bir dizide tuttum, yılan hareket ederken baştan sona doğru kaydırma yaptım, yılanın başını belirten hücre hareket yönüne göre bir sonraki noktaya konumlanıyor sonraki hücreler ise kendinden öncekinin konumuna getiriliyordu...
bazen yükselmek için önce dibi görmek gerekir...

forumda soru sormadan önce bakılmalı bence
daha fazlası için...

yürümeyi öğrenmeden koşmaya çalışanlar için, tökezleyip düşmek kaçınılmazdır...

Resim
tavas20
Üye
Mesajlar: 9
Kayıt: 18 Ara 2010 02:56

Re: Yılan Oyunu

Mesaj gönderen tavas20 »

Cevap için teşekkürler deneyeceğim bide birşey soracağım yılanın uzunluğunu visible ile kuyruğu görünür mü yapıyordum yoksa yemle miyapıyordun(yani yemi sona mı ekliyordun) :?
orhancc
Üye
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ağu 2010 02:14
Konum: İstanbul / Kadıköy
İletişim:

Re: Yılan Oyunu

Mesaj gönderen orhancc »

Yemi dizinin en sonuna ekleyeceksin yedikten sonra ve kuyruğunu da dizide tuttuğun pozsiyona göre her harekette yeniden ekrana çizeceksin.
Kullanıcı avatarı
unicorn64
Üye
Mesajlar: 919
Kayıt: 04 Nis 2006 08:56
Konum: yine yeniden Ankara ^_^

Re: Yılan Oyunu

Mesaj gönderen unicorn64 »

bahsettiğim yapıda hareket ederken her hücre bir öndekinin konumuna kaydırıldığından ben öne ekliyordum, yoksa kuyruktaki en son hücrenin konumuna göre kontroller yapmak gerek, (son hücre sağ alt köşedeyse yeni hücre nereye eklenecek gibi...)
bazen yükselmek için önce dibi görmek gerekir...

forumda soru sormadan önce bakılmalı bence
daha fazlası için...

yürümeyi öğrenmeden koşmaya çalışanlar için, tökezleyip düşmek kaçınılmazdır...

Resim
tavas20
Üye
Mesajlar: 9
Kayıt: 18 Ara 2010 02:56

Re: Yılan Oyunu

Mesaj gönderen tavas20 »

yılan oyununu yaptınm ama dinamik olmadı bu shapleri oluştuqrabiliyormuyuz her yemede yeni shap oluşturma nasıl bide bu shape leri nasdıl kontrol edebiliriz önündeki numarasıyla
Kullanıcı avatarı
unicorn64
Üye
Mesajlar: 919
Kayıt: 04 Nis 2006 08:56
Konum: yine yeniden Ankara ^_^

Re: Yılan Oyunu

Mesaj gönderen unicorn64 »

shape de sonuçta bir nesne olduğuna göre tabi ki çalışma anında yenileri oluşturulabilir,
önündeki numarasıyla
derken neyi kasdettin anlamadım ama benim algoritmam kabaca şu şekildeydi:

başlangıç
1 yılanın başlangıç hücrelerini oluştur diziye ekle
2 yemi rasgele kordinatta oluştur, yılanın üzerine gelmemesine dikkat et
3 yılanı ve yemi çiz

hareket
1 hareket yönüne göre bir sonraki hedef hücreyi belirle
2 hedef hücre kenar duvarlarına denk geliyormu kontrol et,
2a duvara denk geliyorsa oyunu bitir
3 hedef hücre yemin bulunduğu yer mi kontrol et,
3a yeme ulaşmışsan baş hücreyi yemin konumuna al, baş hücrenin eski yerine ve diziye yeni hücre ekle, yemin yeni yerini ayarla
3b ulaşmamışsan baş hücreyi hedef hücreye taşı
4 diğer hücreleri kendinden öncekinin konumuna taşı
5 yemi ve yılanı çiz
bazen yükselmek için önce dibi görmek gerekir...

forumda soru sormadan önce bakılmalı bence
daha fazlası için...

yürümeyi öğrenmeden koşmaya çalışanlar için, tökezleyip düşmek kaçınılmazdır...

Resim
Cevapla