Mrb herkese;
Perakende satış programı hazırlıyorum. Müşteri benden ürünler için esnek kampanya modülü hazırlamamı istedi. Örn. a ürünün alana b % 50 indirimli veya a,b,c ürünlerini alana ve sipariş 1000 TL geçmiş ise x,y ürünü % 20 indirimli gibi. Kampanya koşullarını yapmam gereken alanı yaptım fakat şöyle sorunlar var.
1. Fatura için de yapılan işlemler için kampanya koşulları gerçekleşti mi? 20 kampanya var ise hepsi için nasıl bir döngü olacak düz döngü yapsam işlemler ağırlaşır gibi geliyor. For döngüsü tek tek kampanya için dönecek sonra her ürün için dönecek sonra her satır için. Bi ürün bedelsiz verilecek ise gidip o ürünü ekrana getirecek. Kampanya iptal edilirse işlemler geri alınacak.
2. Kampanyalı ürün bazında kontrol etsem kampanyalı ürün eklendimi sadece o ürünü kontrol etsin o da olmaz o kampanya koşulları gerçekleşmedi ama alınan diğer ürünler ile gerçekleşti. bir kerelik de kontrol edemem
3. Kampanya koşulu sağlanan ürünler alındı ise bedelsiz ürün vs. otomatik eklenmeli bu yüzden hem kampanyalı ürün hemde kampanya koşulları üzerinden gitmem lazım.
Bunun için pratik yöntem bulamadım. Tecrübesi olan ,önerisi olan veya örnek kodlar veya uygulamalar gösteren olursa çok sevinirim. Biraz uzun ve karışık oldu ama kusura bakmayın daha pratik anlatamadım.
Kampanya oluşturmak
Forum kuralları
Forum kurallarını okuyup, uyunuz!
Forum kurallarını okuyup, uyunuz!
Re: Kampanya oluşturmak
Basit düşün.
Ücretsiz ürün diye birşey yoktur diye temellendirin.
Sonra da kampanya grubundan ürünler aynı faturada yer alırsa ürünün fiyatını önce listede (+) sonra da iskonto hanesine (-) değer olarak koyun.
Çünkü şöyle bir usul vardır. Kampanyalar ürün fiyatı en düşük olandan pahalıya doğru yürür.
Yarın size derlerse ki, ürün kampanyası değil de toplam fiyat üzerinden kampanya söz konusu olursa buna da şimdiden hazır olmuş sayılacaksınız.
Başarılar.
Ücretsiz ürün diye birşey yoktur diye temellendirin.
Sonra da kampanya grubundan ürünler aynı faturada yer alırsa ürünün fiyatını önce listede (+) sonra da iskonto hanesine (-) değer olarak koyun.
Çünkü şöyle bir usul vardır. Kampanyalar ürün fiyatı en düşük olandan pahalıya doğru yürür.
Yarın size derlerse ki, ürün kampanyası değil de toplam fiyat üzerinden kampanya söz konusu olursa buna da şimdiden hazır olmuş sayılacaksınız.
Başarılar.
- pasa_yasar
- Üye
- Mesajlar: 570
- Kayıt: 07 Haz 2004 12:35
Re: Kampanya oluşturmak
Rica etsem kampanya hazırlama ve okuma örneği veya kodu yazabilir veya gönderebilirmisiniz. Çözemediğim nokta kampanya formülü okuma. Örnek bir kampanya formülü ve okuma formülü yazabilirmisiniz.kendi yaptığım ile karşılaştırayım. Sizin anlattığınız formül ile benim yaptığım farklı gibi duruyor
Re: Kampanya oluşturmak
Kod yaz derken sadece yönerge olarak sana ifade edebilirim. Kodlarını kendin kurabilirsin.
(1) Fatura edilecek ürünlerin barcode bilgileri okunarak veritabanından fiyat, vergi oranı vb. bilgilerini okursun..
(2) Bunları Stok çıkış hareketlerine koyarsın ama henüz aktifte dururlar. Çünkü fatura kesildikten sonra pasife düşeceklerdir.
(3) Kampanyalı ürün grupları tablon vardır, yoksa bir ürünün kampanyalı olduğunu nereden anlarsın değil mi ? Burada ürün bazlı kampanya olduğuna göre ürün Tip tanımında verya daha spesifik ise ürün stok bilgisindeki bu tipe ait onlarca üründen belirli seri nolu olanların yanına KAMPNAYALI işaretini koyarsın. Barcode okuduğunda bu ürünün kampanyalı olduğunu bilebilirsin.
(4) fatura için oluşan ürün listesinde ara toplam hanesine kadar sanki kampanyalı değilmiş gibi hesaplarsın.
(5) İskonto hesabı hanesinde bu ürünlerin sonunda kampanya işareti olanı varsa basit bir SQL ile ürün(ler)in fiyatını (-) olarak alt alta yeniden eklersin.
(6) Genel toplamın senin kapanyalı ürünlerin indirimi kadar eksileceğinden gereği yapılmış olacaktır.
Kampaya iptal edildiğinde sadece KAMPANYA tiki kaldırılır, senin iskonto hanesinden (-) olanlar kendiliğinden yok olacaktır. Böylece hesap eski haline dönecektir.
Bir STOK hareketlerinde ürünün kampanyalı satıldığına dair ek bir işaret koyarsın. Bu da ürün stok hareketlerinde FIFO / FILO hareketlerinde kar /zarar analizinde istatistiki olarak işine yarayacaktır.
(1) Fatura edilecek ürünlerin barcode bilgileri okunarak veritabanından fiyat, vergi oranı vb. bilgilerini okursun..
(2) Bunları Stok çıkış hareketlerine koyarsın ama henüz aktifte dururlar. Çünkü fatura kesildikten sonra pasife düşeceklerdir.
(3) Kampanyalı ürün grupları tablon vardır, yoksa bir ürünün kampanyalı olduğunu nereden anlarsın değil mi ? Burada ürün bazlı kampanya olduğuna göre ürün Tip tanımında verya daha spesifik ise ürün stok bilgisindeki bu tipe ait onlarca üründen belirli seri nolu olanların yanına KAMPNAYALI işaretini koyarsın. Barcode okuduğunda bu ürünün kampanyalı olduğunu bilebilirsin.
(4) fatura için oluşan ürün listesinde ara toplam hanesine kadar sanki kampanyalı değilmiş gibi hesaplarsın.
(5) İskonto hesabı hanesinde bu ürünlerin sonunda kampanya işareti olanı varsa basit bir SQL ile ürün(ler)in fiyatını (-) olarak alt alta yeniden eklersin.
(6) Genel toplamın senin kapanyalı ürünlerin indirimi kadar eksileceğinden gereği yapılmış olacaktır.
Kampaya iptal edildiğinde sadece KAMPANYA tiki kaldırılır, senin iskonto hanesinden (-) olanlar kendiliğinden yok olacaktır. Böylece hesap eski haline dönecektir.
Bir STOK hareketlerinde ürünün kampanyalı satıldığına dair ek bir işaret koyarsın. Bu da ürün stok hareketlerinde FIFO / FILO hareketlerinde kar /zarar analizinde istatistiki olarak işine yarayacaktır.
- pasa_yasar
- Üye
- Mesajlar: 570
- Kayıt: 07 Haz 2004 12:35
Re: Kampanya oluşturmak
Kampanyalı ürün ve kampanya için gereken ürünler ile ilgili 2 tablo mu Olmalı a b C ürünleri alınır ise tablo 1 oluyor x Y ürünleri indirim ikinci tablo kampanya Şartları tablosu ve kampanya uygulananlar tablosu gibi mi çünkü Kullanıcı sipariş formundan ürünleri seçtiğinde tüm ürünler diğer tab da kampanya kazandığınız ürünler gibi. Kişi hangi ürünlerde kampanya olduğunu bilmese de kampanyaya uygun ürünler seçildiğinde hak Kazandığı kampanyaları görmeli