Resimden Vektöre Çevirme

Delphi'de kod yazma ile ilgili sorularınızı bu foruma yazabilirsiniz.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Lost Soul
Üye
Mesajlar: 1064
Kayıt: 01 Nis 2007 02:55
Konum: mekan ANKARA toprak ELAZIĞ
İletişim:

Resimden Vektöre Çevirme

Mesaj gönderen Lost Soul »

S.A arkadaşlar.

Resimdeki temel şekilleri (Çember, Kare) gibi nesnelerin x,y genişlik, yükseklik, çap gibi vektörel değerlerini bulma üzerine çalışma yapmış olan aradaşımız var mı acaba, ya da nasıl yapılsa daha pratik olur şeklinde fikir verebilir misiniz.
mkysoft
Kıdemli Üye
Mesajlar: 3110
Kayıt: 26 Ağu 2003 12:35
Konum: Berlin
İletişim:

Re: Resimden Vektöre Çevirme

Mesaj gönderen mkysoft »

Bunun için programlar mevcut, onları incelemeniz başlangıç noktanız için iyi olur. raster to vector olarak googleda aratın. Bu değerlerden ölçüye gidebilmeniz için raster resim üzerinde birde ölçek olması lazım. Kişisel fikrimi soracak olursanız uğraşmaya değer miktarda maddi geliri olması lazım, kapsamlı bir iş. Maddi geliri varsa işin hiç uğraşmayıp yukarıda bahsettiğim programlardan birinin SDK sı alınıp kullanılabilir.
Kullanıcı avatarı
Lost Soul
Üye
Mesajlar: 1064
Kayıt: 01 Nis 2007 02:55
Konum: mekan ANKARA toprak ELAZIĞ
İletişim:

Re: Resimden Vektöre Çevirme

Mesaj gönderen Lost Soul »

cevap için teşekkürler. Aslında benim istediğim tüm vektörlerden ziyade
aşağıdaki örnek resimdeki içi dolu boş farketmez çember ve dairelerin (çizgi kare filan onlaragerek yok) konumlarını ve çaplarını veya sınırlarını elde etmek
Resim
altından girdim üstünden çıktım ama proje içinde bbir noktaya odaklanıp diğer şeylere kapalı hale geldim.
dışardan birilerinin görüşlerine ihtiyacım var.
bu resmi nasıl tarasam da çemberlerin sınırlarını algılayabilsem.
Kullanıcı avatarı
mrmarman
Üye
Mesajlar: 4741
Kayıt: 09 Ara 2003 08:13
Konum: İstanbul
İletişim:

Re: Resimden Vektöre Çevirme

Mesaj gönderen mrmarman »

OCR için çalışmışlığım var, öncelikle tüm resmi scanline ile tarayıp alacağın grid tarzı bir düzende 0 ve 1 olarak sokarak, komşularında süreklilik sağlayanları ( her noktanın solunda, sağında, üstüne, altında, sol-üst, sol-alt, sağ-üst, sağ-alt ) bırakıp, bu şartı sağlamayanları 0'a çekerek sadeleştirin.

Sonra dilediğiniz yerden başlayarak ilk yakalanan 1'den başlayarak ( yukarı -> yukarıda 0 varsa - sağa, sağda 0 varsa, aşağıya gibi ) 1'leri takip ederek her birini 0'a eşitleyerek hareket tipini anlayıp bunun bir daire mi değil mi olduğunu değerlendirip, daire sayacını 1 arttırmak veya kaale almamak şeklinde devam edebilirsiniz.

İkinci bir değişkende bu koordinatları tutmayı ihmal etmeyin, çünkü her bir devir sonunda eğer bu bir daire ise bu değişkendeki değerleri geri aynı tabloya 2 veya daha büyük bir değer ile tekrar yazarak, bu bölgeleri renkli olarak geri çizdirebilir, bu rengin kaçıncı daire olduğunu da belirtebilirsiniz.

EK - içi dolu olanları unutmuşum, bu durumda da en az bir kenarı boş olanları takip etmeniz gerekecek, içeri doğru girerseniz her taraf 1 dolar kilitlenirsiniz. :wink:
Resim
Resim ....Resim
Cevapla