S.A arkadaşlar.
Resimdeki temel şekilleri (Çember, Kare) gibi nesnelerin x,y genişlik, yükseklik, çap gibi vektörel değerlerini bulma üzerine çalışma yapmış olan aradaşımız var mı acaba, ya da nasıl yapılsa daha pratik olur şeklinde fikir verebilir misiniz.
Resimden Vektöre Çevirme
Forum kuralları
Forum kurallarını okuyup, uyunuz!
Forum kurallarını okuyup, uyunuz!
Re: Resimden Vektöre Çevirme
Bunun için programlar mevcut, onları incelemeniz başlangıç noktanız için iyi olur. raster to vector olarak googleda aratın. Bu değerlerden ölçüye gidebilmeniz için raster resim üzerinde birde ölçek olması lazım. Kişisel fikrimi soracak olursanız uğraşmaya değer miktarda maddi geliri olması lazım, kapsamlı bir iş. Maddi geliri varsa işin hiç uğraşmayıp yukarıda bahsettiğim programlardan birinin SDK sı alınıp kullanılabilir.
Re: Resimden Vektöre Çevirme
cevap için teşekkürler. Aslında benim istediğim tüm vektörlerden ziyade
aşağıdaki örnek resimdeki içi dolu boş farketmez çember ve dairelerin (çizgi kare filan onlaragerek yok) konumlarını ve çaplarını veya sınırlarını elde etmek

altından girdim üstünden çıktım ama proje içinde bbir noktaya odaklanıp diğer şeylere kapalı hale geldim.
dışardan birilerinin görüşlerine ihtiyacım var.
bu resmi nasıl tarasam da çemberlerin sınırlarını algılayabilsem.
aşağıdaki örnek resimdeki içi dolu boş farketmez çember ve dairelerin (çizgi kare filan onlaragerek yok) konumlarını ve çaplarını veya sınırlarını elde etmek

altından girdim üstünden çıktım ama proje içinde bbir noktaya odaklanıp diğer şeylere kapalı hale geldim.
dışardan birilerinin görüşlerine ihtiyacım var.
bu resmi nasıl tarasam da çemberlerin sınırlarını algılayabilsem.
Re: Resimden Vektöre Çevirme
OCR için çalışmışlığım var, öncelikle tüm resmi scanline ile tarayıp alacağın grid tarzı bir düzende 0 ve 1 olarak sokarak, komşularında süreklilik sağlayanları ( her noktanın solunda, sağında, üstüne, altında, sol-üst, sol-alt, sağ-üst, sağ-alt ) bırakıp, bu şartı sağlamayanları 0'a çekerek sadeleştirin.
Sonra dilediğiniz yerden başlayarak ilk yakalanan 1'den başlayarak ( yukarı -> yukarıda 0 varsa - sağa, sağda 0 varsa, aşağıya gibi ) 1'leri takip ederek her birini 0'a eşitleyerek hareket tipini anlayıp bunun bir daire mi değil mi olduğunu değerlendirip, daire sayacını 1 arttırmak veya kaale almamak şeklinde devam edebilirsiniz.
İkinci bir değişkende bu koordinatları tutmayı ihmal etmeyin, çünkü her bir devir sonunda eğer bu bir daire ise bu değişkendeki değerleri geri aynı tabloya 2 veya daha büyük bir değer ile tekrar yazarak, bu bölgeleri renkli olarak geri çizdirebilir, bu rengin kaçıncı daire olduğunu da belirtebilirsiniz.
EK - içi dolu olanları unutmuşum, bu durumda da en az bir kenarı boş olanları takip etmeniz gerekecek, içeri doğru girerseniz her taraf 1 dolar kilitlenirsiniz.
Sonra dilediğiniz yerden başlayarak ilk yakalanan 1'den başlayarak ( yukarı -> yukarıda 0 varsa - sağa, sağda 0 varsa, aşağıya gibi ) 1'leri takip ederek her birini 0'a eşitleyerek hareket tipini anlayıp bunun bir daire mi değil mi olduğunu değerlendirip, daire sayacını 1 arttırmak veya kaale almamak şeklinde devam edebilirsiniz.
İkinci bir değişkende bu koordinatları tutmayı ihmal etmeyin, çünkü her bir devir sonunda eğer bu bir daire ise bu değişkendeki değerleri geri aynı tabloya 2 veya daha büyük bir değer ile tekrar yazarak, bu bölgeleri renkli olarak geri çizdirebilir, bu rengin kaçıncı daire olduğunu da belirtebilirsiniz.
EK - içi dolu olanları unutmuşum, bu durumda da en az bir kenarı boş olanları takip etmeniz gerekecek, içeri doğru girerseniz her taraf 1 dolar kilitlenirsiniz.
